Vient de paraître : American Music, vol. 39, no 4 (2021), et vol. 40, no 1 (2022).
Au sommaire du vol. 39, no 4 (dir. Mary Simonson and Samuel N. Dorf) :
- Samuel N. Dorf, « Diaghilev’s Ballets Russes in the American Midwest » ;
- Julia Randel, « A ‘Brilliant Talk’ and a ‘Stirring Appeal’. How Women of Grand Rapids, Michigan Built and Audience for the Ballets Russes in 1917 » ;
- Mary Simonson, « Touring the Screen. Cinematic Resonances of Diaghilev’s Ballets Russes » ;
- Et plus encore.
Au sommaire du vol. 40, no 1 (dir. Todd Decker) :
-
Christopher Lynch, « Stephen Foster and the Slavery Question » ;
-
Peter Graff, « Navigating Black Identity and White Desire. Seven-Eleven and the 1920s Crossover Musical Comedy » ;
-
Erin E. Bauer, « Defining Conjunto Quantitatively. Classical and Modernist Styles in a Texas-Mexican Genre » ;
-
Et plus encore.
Pour consulter la revue : cliquez ici.