Vient de paraître : Journal of Music Criticism, vol. 4 (2020).
Au sommaire :
- Ivan Hewett (Royal College of Music) : « Between Englishness and Modernism: The Critical Reception of Tippett’s Operas » ;
- Pablo Martínez Pegalajar (Rowan University, NJ) : « La recepción de Manuel de Falla en los Estados Unidos de América: El estreno de La vida breve en el MET » ;
- Renata Suchowiejko (Jagiellonian University, Kraków) : « Polish Musicians in the Concert Life of Interwar Paris: Short Press Overview and Extensive Bibliographic Guide » ;
- Marita Fornaro Bordolli (Universidad de la República, Uruguay) & Mónica Vermes (Universidade Federal do Espirito Santo – UFES, Brasil) : « North-South, South-South, a Glance at Production, Research and Music Criticism in Latin America » ;
- Belén Vega Pichaco (Universidad de La Rioja) : « La evolución discursiva del Grupo de Renovación Musical de Cuba en las revistas *Conservatorio* (1943-1947) y *La Música* (1948): hacia la superación de neoclasicismo e hispanismo » ;
- Danilo Ávila (UNESP – Universidade Estadual Paulista ‘Júlio de Mesquita Filho’) : « The Internationalization of Brazilian Contemporary Music through the Festivals of Rio de Janeiro » ;
- Sergio Marcelo de los Santos (Universidad de la República, Uruguay) : « Para una topología de la crítica: ¿qué se ha dicho sobre la ópera producida en Montevideo entre 2016 y 2018? ».
Disponible pour consultation en ligne.